بیماران در ماه رمضان همچون دیگر ماه‌ها به فرآورده‌های خونی نیاز دارند،شهروندان استان فارس اهدای خون را در این ماه فراموش نکنند
کد خبر: ۸۴۲۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳ 26 April 2020

تابناک فارس به نقل از صداو سیما:مدیرکل انتقال خون فارس از مردم نوع‌دوست و روزه‌داران استان خواست که اقدام خداپسندانه اهدای خون را در ماه رمضان فراموش نکنند.
مسعود ترابی افزود: بیماران در ماه رمضان همچون دیگر ماه‌ها به فرآورده‌های خونی نیاز دارند و شهروندان اهدای خون را در این ماه فراموش نکنند.
وی از مردم روزه‌دار خواست که همانند ماه‌های قبل سازمان انتقال خون را فراموش نکنند و به صورت مستمر و تدریجی در ایام ماه رمضان به مراکز انتقال خون مراجعه و این سازمان را برای ارائه خدمات‌رسانی به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها یاری کنند.
ترابی بهترین زمان برای اهدای خون توسط روزه‌داران را بعد از افطار عنوان کرد و افزود: حداقل سن قابل قبول برای اهدای خون ۱۸ سال تمام و حداکثر سن ۶۵ سال است.
مدیرکل انتقال خون فارس گفت: هموطنان نوع‌دوست که در همه شرایط یاری‌گر سازمان انتقال خون برای تامین خون و فرآورده‌های خون برای بیماران نیازمند به خون هستند، توجه داشته باشند که ترس از کرونا موجب این نشود که اهدای خون را فراموش کنند، نیاز به خون همیشگی است، بنابراین بیماران نیازمند به خون را فراموش نکرده و به کمک این بیماران بشتابند.
وی تاکید کرد: اهدا کنندگان خون اطمینان داشته باشند که سازمان انتقال خون بر اساس آخرین استاندارد‌های سازمان بهداشت، همه نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت می‌کند و همه مراکز انتقال و اهدای خون و تمام تجهیزات ضد عفونی و استریل می‌شوند و اهداکنندگان با اطمینان خاطر، خون اهدا کنند.
ترابی تصریح کرد: تاکنون هیچ مستندی مبنی بر اینکه ویروس کرونا از طریق خون منتقل می‌شود وجود ندارد، بنابراین ویروس کرونا از طریق خون انتقال نمی‌یابد.
مدیرکل انتقال خون فارس گفت: پایگاه‌های ثابت در ماه رمضان در شیراز ۲ پایگاه از جمله پایگاه‌های انتقال خون در میدان نمازی، خیابان قصردشت (آسیاب قوامی) است که پایگاه نمازی فلکه نمازی جنب درمانگاه امام رضا روز‌های غیر تعطیل یکسره از ساعت ۸ صبح تا ۷ شب و پایگاه مرکزی قصردشت ایستگاه قوامی یکسره از ۸ ساعت صبح تا ۲۳ پذیرای اهداکنندگان است.
وی ادامه داد: در ایام تعطیل خونگیری فقط در پایگاه مرکزی قصردشت یکسره از ۸ صبح تا ۷ شب است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار